Електричний фургон MAN eTGE – ваші нові можливості!

На вітчизняному ринку легких розвізних автомобілів з’явився унікальний продукт – фургон на електротязі MAN eTGE. Перші дві машини завіз офіційний імпортер – компанія «МАН Трак енд Бас Юкрейн». Ці автомобілі почали випускати ще в липні 2018 року і за цей час їх вже оцінили в Європі. Нещодавно лінійку eTGE доповнила вантажопасажирська версія Сombi на 8 посадочних місць.

А що всередині?

У нас з’явилася можливість провести бліц-тест вантажного фургона. У нашому випадку зовні MAN eTGE відрізняє ефектна розфарбування в біло-блакитному оформленні. Машина стандартно укомплектована світлодіодним головною оптикою. Представлений автомобіль розрахований на повну масу до 3,5 т, хоча можливий і варіант на 4,25 т. Фургон eTGE поки доступний тільки зі стандартною колісною базою і високим дахом.

Електромотор потужністю 136 к.с. (290 Нм) MAN eTGE

Під капотом у машини розташований електромотор, який розвиває максимальну потужність 100 кВт (136 к.с.) в найширшому діапазоні оборотів – від 3300 до 11 700 в хвилину. Двигун живлять літій-іонні батареї, інтегровані під підлогу вантажного відсіку. В результаті його корисний об’єм не постраждав – і становить 10,7 м куб. А ось вантажопідйомність через вагу батарей знижена приблизно на 500 кг – в нашому випадку вона становить 969 кг, хоча на більш важкої версії заявлена 1725 кг.

MAN eTGE Батареї ємністю 35,8 кВт.год знаходяться під підлогою

На скільки ж кілометрів пробігу вистачає батарей ємністю 35,8 кВт.год? Виробник заявляє, запас ходу досягає 173 км при вимірах за методикою NEDC і 115 км при WLTP. Фактичний же пробіг – від 120 до 140 км. І цього цілком достатньо, так як середньостатистичний щоденний пробіг фургона по місту коливається від 60 до 80 км.

Споживання енергії, згідно все тієї ж новітньою методикою WLPT, становить 30,9 – 29,0 кВт.год на 100 км пробігу.

Оперативно зарядити батареї можна на станції в 40 кВт – за 45 хвилин до 80% ємності. Для стандартної зарядки на станції 7,2 кВт до 100% ємності буде потрібно вже 5 годині 20 хвилин. Також можна скористатися і звичайною розеткою на 220 В – в цьому випадку доведеться чекати не менше 9 годин. На батареї поширюється фірмова гарантія – 8 років або 160 тис. Км, яка, зокрема, передбачає збереження не менше 70% ємності під час зазначеного періоду експлуатації.

Без шуму і запаху

Поворот ключа в замку і … тиша. Про те, що електрофургон готовий до руху показує яскраво-зелена напис «Ready» на щитку приладів. Водій повинен обов’язково пристебнутися – інакше машина не рушить з місця. Зручно влаштуватися на робочому місці допомагає крісло Сomfort Plus.

Для початку руху потрібно перевести селектор автоматичної (одноступінчатої) коробки передач в режим Drive. Потім не забути відпустити ручник – тут він традиційний підлоговий, а тому до нього потрібно тягнутися.

На практиці мотора практично не чутно. На ходу фургон вражає розгінної динамікою, адже максимальний крутний момент в 290 Нм досягається вже з самих низів – від 0 до 3300 об / хв. Максимальна швидкість автомобіля обмежена на позначці 90 км / год, що для міської їзди цілком достатньо.

Зарядити АКБ під час руху допомагає режим рекуперації – він спрацьовує автоматично при натисканні на педаль гальма, а також при відпуску акселератора. Спостерігати за цим процесом можна за наочною діаграмі на 8-дюймовому моніторі тачскрін мультимедійної системи MAN Media Van Navigation. З цього дисплея можна активувати різні системи допомоги для водія: наприклад, Front Assist, яка сканує простір попереду автомобіля, а також Lane Assist для контролю руху по заданій смузі.

Відзначимо, що eTGE стандартно комплектується системою аварійного гальмування EBA (Electronic Brake Assist), системою проти бокового вітру Сrosswind, «помічником» проти відкату при рушанні на підйомі – Hill Assist. Крім того, є система High Beam Assist, яка автоматично змінює яскравість дальнього світла, що оберігає водіїв зустрічних автомобілів від засліплення.

Взагалі MAN eTGE приємно радує багатим рівнем оснащення. Тут і багатофункціональний кермо, і клімат-контроль з роздільним установкою температури для водія і пасажирів, і лобове скло з електрообігрівом.

Отже, можна зробити наступні висновки. З головних переваг MAN eTGE потрібно виділити нульовий шкідливий викид в атмосферу, а також низькі витрати на експлуатацію, адже на 100 км пробігу машина споживає в середньому всього 29 – 31 кВт.год

Джерело — https://www.autocentre.ua/